pondělí 5. listopadu 2012

Hudebně-herní slovník - Písmeno P

PAD nebo také "dancepad", je anglické slovo označující taneční podložku, která je nezbytnou součástí mnoha tanečních her. Jedná se o zařízení plné senzorů, které snímá hráčův pohyb a dělíme je v základu na dva druhy - softpady a hardpady . Softpady jsou levné, dají se lehce složit a přenést, méně vydrží a nejsou vhodné na hraní těžkých skladeb. Hrajeme na nich bez bot, mohou mít protiskluzovou úpravu a pokud mají pěnovou výplň, dobře tlumí nárazy při hraní. Hardpady jsou vyrobené z odolných materiálů, a díky tomu je možné se při hraní odrazit a dosáhnout lepších výsledků. Jsou těžké, ale to je při hraní výhodou, protože podložka se neposouvá. Umožňují hraní v botách, nejsou tak skladné a jsou dražší než softpady. Při rozhodování o koupi padu bychom se měli zajímat i o typ koncovky (pro jaké zařízení je pad určen) a počet aktivních ploch (pro jakou hru je podložka určena). Více informací o podložkách najdete zde.

PAD MISS je selhání podložky nebo platformy, která nepotvrdí šipku, i když na ni hráč viditelně stoupl a snažil se ji odehrát. Hráč je díky pad missům poškozený nižším score za které nemůže a aby se to nestávalo, hlídá všechna taková selhání při každém důležitém turnaji nebo soutěži skupina rozhodčích.

PANEL - pady a platformy se skládají z několika sektorů nebo také jiným slovem částí, které se nazývají panely. Kolik jich je právě aktivně využíváno záleží na druhu zvolené hry, ale pokud to vezmeme obecně, tak každý pad může obsahovat následující panely: šipku nahoru (up, U), dolů (down,D), doleva (left, L), doprava (right, R), nahoru-doprava (up-right, UR), nahoru-doleva (up-left, UL), dolů-doprava (down-right, DR), dolů-doleva (down-left, DL) a střed (Center, C).

PERFECT je jedno z možných hodnocení přesnosti, které se objevuje v taneční hře DDR. Je to hodnocení kladné, druhé nejvyšší a zvyšuje “combo” i “lifebar” hráče. Ekvivalent ze hry ITG je “Excellent”.

PIU je zkratka pro korejskou taneční hru Pump It Up, která se velmi podobá klasické hře DDR nebo ITG, ale hned při prvním pohledu na platformu zjistíte, že panely se šipkami nemíří do stran, ale diagonálně a mají aktivní střed. PIU je narozdíl od svých 4 panelových konkurentů především o rychlosti, přesnost je tu druhořadá. Nejlepší známka, kterou lze za odehranou skladbu získat, je udělována už jen za to, že potvrdíte úplně všechny kroky skladby (nahrajete full-combo) a prostor pro potvrzení šipky (time window) je delší. Skladby jsou tu o mnoho težší než v DDR nebo ITG a občas méně melodické, než je evropský hráč zvyklý, ale hraní je takové celé napínavější. Více informací najdete zde.

POISON ARROWS je jeden z možných módů určitých verzí taneční hry DDR, který přináší šipky, které svým potvrzením ruší dosažené “combo” a ubírají hráčův “lifebar” přesně tak, jako například miny. Na rozdíl od kulatých a nápadných min jsou však těžko rozpoznatelné, protože vypadají skoro jako šipky normální.

PROGRESSIVE MODE  je jen jiný název název pro "marathon", používaný hlavně ve hře PIU Pro.

Žádné komentáře:

Okomentovat