neděle 4. března 2012

Hudebně-herní slovník - Písmeno B

BASIC je označení obtížnosti vhodné pro začátečníky používané v některých verzích taneční hry DDR. Neobsahuje žádné složité ani fyzicky náročné kombinace kroků, pohybuje se od úrovně 1 do 5 a obvyklá barva této úrovně je žlutá. Ekvivalent je "Easy" nebo "Light".

BAR je madlo ve tvaru R nebo obráceného U, které je pevně přichycené k plaftormě a slouží hráči jako opora při hraní náročných skladeb. Slovo Bar také označuje styl hraní. Více se dozvíte na této stránce.

BATTLE je jeden z možných módů tanečních her, kde hrají dva hráči proti sobě a přesným hraním aktivují nejrůznější modifikátory jako je speed (rychlost), hidden (schované targety), twist (rotující značky) nebo Alternate (rozdělené targety).

BEGINNER označuje nejlehčí obtížnost skladeb v tanečních hrách, která je vhodná pro úplné začátečníky. Neobsahuje žádné složité ani fyzicky náročné kombinace kroků a pohybuje se na úrovni 1 nebo 2. V taneční hře DDR je reprezentována světle modrou barvou, ve hře Everstep fialovou a v některých hrách úplně chybí.

BEMANI je označení používané pro divizi hudebních her japonské firmy Konami, někdy mylně zaměňované za firmu samotnou. Divize se původně jmenovala Games & Music Division (G.M.D.) ale po vydání úspěšných her Beatmania nebo DDR byla přejmenována. Mezi další známé projekty patří např. Pop’n’Music, Jubeat, Keyboardmania nebo Guitar Freaks.

BEATMANIA je hudební simulace DJování od japonské firmy Konami a existuje ve třech verzích - Beatmania, Beatmania IIDX a Beatmania III. V domácí verzi vypadá jako velký mixážní pult s tlačítky a spinlem, ale v herně ji můžete vyzkoušet i v akrádové verzi. Princip je jednoduchý - značky (noty) jsou rozděleny do několika sloupců, které odpovídají tlačítkům nebo spinlu a “padají” z obrazovky dolů směrem k potvrzovací lince do rytmu zvolené skladby. Po správném potvrzení skladbu doplňují, po špatném ji ruší nebo dokonce kazí. K hraní potřebujete ovladač (tzv. KOC), který je k dostání ve verzi pro jednoho nebo dva hráče, lze připojit k PS2 a hru, která obsahuje převážně japonské a korejské skladby.

BLACK FLAG je výraz používaný pro určitý stav skóre, kdy se jedna jediná značka (šipka) pohybuje jinde, než u nejvyššího možného hodnocení a zbytek byl zahraný perfektně. Může to být i "Miss".

BOO se objevuje jako hodnocení přesnosti v některých verzích tanečních her a pohybuje se někde mezi “Way off” a “Miss”, rozhodně neznačí nic dobrého a život hráče ubírá.

BPM je zkratka “Beat Per Minute”, která neplatí jen pro taneční hry, ale používá se v hudební terminologii už mnoho let a znamená v překladu doslova “počet úderů za minutu”. Pohybuje se mezi čísly 100 až 500 a chápeme ji jako jednotku rychlosti hraných skladeb nebo základ pro výpočet mofifikátoru rychlosti. Příklad: Pokud je u skladby uvedeno číslo 200 BPM, hráč musí za jednu minutu odehrát 200 základních (čtvrtnových) značek (šipek) a hudba bude nejspíše rytmická a taneční. Platí zde přímá úměra, čím větší je BPM, tím rychlejší jsou hudební značky, a také tím lépe “čtou”  (rozeznávají a hrají), protože jich na obrazovce není tolik. Rychlost značek mění modifikátor rychlosti označovaný anglickým slovem “speed”.

BRACKET je drobná součástka trojůhelníkového nebo obdélníkového tvaru, která drží panely arkádové platformy pevně na svých místech pomocí šroubů. Brackety existují vnitřní a vnější a zejména ty vnější občas hráče trápí, protože jsou vystouplé a šrouby nedovolují hraní "naboso". Více se dozvíte na této stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat