Prvé cabinety sa objavili s príchodom DDR od Konami. To sa písal rok 1998 a nebol to len prvý cabinet, ktorý sa na trhu ukázal, ale aj vôbec prvá tanečná hra. Na konzole a PC sa totiž tanečné hry portovali až neskôr.
Konami si s týmto cabom vystačilo až po DDR Extreme, čiže až po 8. vydanie hry v roku 2002.
V ďalšej verzii DDR Supernova vydanej až v roku 2007 bol cabinet mierne upravený, a vo verzii Supernova 2 (2008) bola pridaná možnosť vkladať USB kľúč.
Pomerne prekvapivo (vzhľadom na to, že si Konami dlhé roky vystačila s jedným druhom cabinetu) bol pri uvedení DDR X (2008) cabinet opäť zmenený, a to do súčasnej podoby, pretože aj pokračovanie DDR X2 (2010) si uchovalo rovnaký typ cabinetu.
Zato niekdajší konkurenti Konami, štúdio Roxor nikdy vlastný kabinet nemalo. Pri prvom ITG založenom na Stepmanii a vydanom v roku 2004 (všimnite si roky vydania, séria ITG vyšla hlavne vďaka tomu, že Konami sa po DDR Extreme na dlhú dobu stiahla z trhu tanečných hier) využívalo pôvodné DDR cabinety (typ, ktorý sa používal do vydania DDR Extreme), s tým, že pri prestavbe sa iba vo vnútornostiach vymenil PC familiárne nazývaný Boxor.
S pokračovaním ITG2 (2005) si nechalo štúdio Roxor vyrábať cabinety u spoločnosti Andamiro, ktorá vyvýja tanečnú hru Pump It Up. Bol to cabinet typu GX, a táto arkáda podľa mnohých je to najlepšie, na čom sa dajú hrať 4 panelové hry.
Po ukončení činnosti Roxoru v roku 2006 v obore tanečných hier zostáva Andamiro ako jediná spoločnosť okrem Konami, ktorá sa venuje vývoju hier samotných a aj cabinetov, na ktorých tieto hry bežia. O týchto 5 panelových cabinetoch ale až na budúci týždeň :)
Žádné komentáře:
Okomentovat